groep 3


                                                                 
Ik ging naar Kroatië  






Naar de stad Bjelovar



En daar het zwembad Aquapark 



Kroatië heeft drie klimaatzones: een mediterraan klimaat aan de Adriatische zee, een continentaal klimaat in het binnenland en een bergklimaat in de bergen
Een mediterraan klimaat is een gebied die rond de Middellandse Zee.
De zomers zijn warm en droog en de winters zij nat en mild.
De temperatuur varieert van gemiddeld zo'n 10 graden Celsius in de winter en gemiddeld zo'n 25 graden Celsius in de zomer.
Een continentaal klimaat zit in het binnenland.
De zomers zijn heet en droog en de winters zijn nat.
De temperatuur varieert er van gemiddeld zo'n 0 graden Celsius in januari en gemiddeld 24 graden Celsius in augustus.
Een berg klimaat: 's Winters schommelt de temperatuur tussen de -5 en 0 graden Celsius, en kan het flink sneeuwen, en in augustus is het met maxima van zo'n 18 graden Celsius overdag aangenaam fris.
Als je een lekkere warme vakantie wilt moet je gaan tussen mei tot en met augustus.
Maar als je een koude winter wil moet je gaan tussen december tot en met februari.


Hoi meester.
ik ben Salih
Ik ben in de zomervakantie naar Marokko gegaan in de stad Al Hoceima.
Ik ben naar familie gegaan en ben gaan zwemmen .
en ik ben met me neef op een jetskin gegaan.
als je  op vakantie de zon wilt moet je naar Marokko gaan in de zomer.
in de zomer kun je er veel doen en natuurlijk zonen.
als je wilt skien  moet in de winter naar Marokko gaan.
 de piste daar kunnen wel 13 kilometer zijn






















Hoi meester.
Ik ben Serkan.

Ik ging naar Aksaray een stad in Turkije.
Om mijn familie in Aksaray te zien.
Voor de rest ging ik chillen en ik ging naar Alanya daar ging ik naar een hotel met een aquapark en ik ging jetskiën met mijn vader.


Daarna ging met mijn hele familie naar Ankara daar gingen we slachtfeest vieren.
En daarna kwam ik terug.


Er gaan veel mensen naar Turkije omdat het lekker warm is en om lekker te zonnen.
Er komen ongeveer 40 miljoen toeristen naar Turkije.
En Turkije is de beste zonbestemming onder Nederlandse en Belgische toeristen.





Reacties